Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ Φ. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ

Τις θέσεις και τις διεκδικήσεις του ΤΕΙ Σερρών επικαιροποιεί στις 01/ 03/ 2013 με επιστολή της προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο η Βουλευτής Σερρών της Ν.Δ. Φωτεινή Αραμπατζή, λίγο πριν την ολοκλήρωση του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» και την ψήφισή του στη Βουλή.


Η κυρία Αραμπατζή απέστειλε και γραπτώς, όσα προφορικά ανέπτυξε στον Υπουργό κατά τη συνάντηση όλων των φορέων των Σερρών στο Υπουργείο Παιδείας και αφορούσαν την αυτονομία του Ιδρύματος, την παραμονή των Σχολών του ΤΕΙ Σερρών ως έχουν, αλλά και τη διεκδίκηση όλων των σχετικών Τμημάτων, που προβλεπόταν να μεταφερθούν στις Σέρρες, σύμφωνα με την αρχική πρόβλεψη του Υπουργείου. Η διεκδίκηση εδράζεται, όπως αναφέρει, σε ακαδημαϊκά, αριθμητικά και αναπτυξιακά κριτήρια, μακριά από στρεβλά τοπικιστικές και μικροπολιτικές προσεγγίσεις και θα θωρακίσει τη δυναμική και την εξωστρέφεια του ΤΕΙ Σερρών, σε μια λογική ουσιαστικής στήριξης της Περιφέρειας.

Μέσα από τη στοχευμένη αποκέντρωση των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και την ενίσχυση των δυναμικών περιφερειακών, όπως το ΤΕΙ Σερρών,  θα διασυνδέσει σοβαρά και ουσιαστικά το Ακαδημαϊκό δυναμικό των αποφοίτων, που θα προκύψει, με τον επιχειρηματικό και παραγωγικό ιστό του Νομού, συμβάλλοντας πραγματικά στη ζητούμενη επιτέλους αναπτυξιακή του προοπτική.

Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

Σέρρες 01/03/2013

                                                        
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Πολιτισμού και Αθλητισμού
Κον Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο

Θέμα: ΤΕΙ Σερρών και Σχέδιο "ΑΘΗΝΑ"

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Η αναδιάρθρωση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας, που επιχειρεί το σχέδιο "ΑΘΗΝΑ" με στόχο τον εξορθολογισμό της γνωστικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας, την στρατηγική ανάπτυξης ενός ικανού και γνωστικά εφοδιασμένου ανθρώπινου δυναμικού, με προτεραιότητα την διασύνδεση και απορρόφηση του από τον παραγωγικό ιστό της χώρας, ειδικά σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης, είναι περισσότερο από επιβεβλημένη.  

Είναι προφανές ότι κάθε προσπάθεια της πολιτείας, που αποσκοπεί στη θεραπεία στρεβλώσεων, που για 20 και πλέον χρόνια οδηγούσε σε πτυχία χωρίς αντίκρισμα και τους νέους κατευθείαν στην ανεργία, αδικώντας και υπονομεύοντας την ελληνική οικογένεια και κυρίως τη Νέα Γενιά είναι εθνικής σπουδαιότητας.  

Αυτή η προσπάθεια, οφείλει όμως, να εμφορείται όχι μόνο από αυστηρά αριθμητικά και ακαδημαϊκά κριτήρια αξιολόγησης, αλλά από αξιόπιστο επανασχεδιασμό της εθνικής εκπαιδευτικής μας πολιτικής συνολικά και άρρηκτα συνδεδεμένο με την αναπτυξιακή του προοπτική. Γι΄ αυτό και η στοχευμένη αποκέντρωση της Εκπαίδευσης και η ανάπτυξη της περιφέρειας, που φαίνεται να προωθεί το Σχέδιο προβλέποντας τη μετακίνηση Τμημάτων Σχολών από το Κέντρο προς την Περιφέρεια, θα πρέπει να είναι οδηγός απαρέγκλιτης πορείας του Σχεδίου "ΑΘΗΝΑ".

Σε ό,τι αφορά το ΤΕΙ Σερρών:

Γνωρίζετε καλά, ότι αποτελεί πανσερραϊκό αίτημα να προστατευθεί το αυτοδιοίκητο ακαδημαϊκό κεκτημένο της περιφέρειάς μας και να παραμείνουν οι Σχολές του ΤΕΙ Σερρών ως έχουν, αξιώνοντας τις διορθώσεις των όποιων αστοχιών. Και το αίτημα αυτό δεν εκπορεύεται από μια στρεβλά τοπικιστική, φοβική και ετσιθελική προσέγγιση αλλά εδράζεται σε ακαδημαϊκά, αριθμητικά και αναπτυξιακά κριτήρια. Ταυτόχρονα, το Ακαδημαϊκό Ίδρυμα του ΤΕΙ Σερρών είναι έτοιμο να υποδεχθεί και καλωσορίζει όσα Τμήματα άλλων Σχολών προβλέπεται να ενταχθούν, στη βάση της φιλοσοφίας του αρχικού σχεδίου "ΑΘΗΝΑ", αφού θα συντελέσει στην ενίσχυση της δυναμικής και της εξωστρέφειας του Ακαδημαϊκού μας Ιδρύματος, της ακαδημαϊκής αριστείας, της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης της σπουδάζουσας νεολαίας μας, καθώς και στην ώθηση της αναπτυξιακής προσπάθειας του Νομού μας.

Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι :
-Ο τόπος μας είναι μια ακριτική περιφέρεια, που αποτελεί την πύλη της χώρας στα Βαλκάνια και στην Νοτιοανατολική Ευρώπη ευρύτερα, με μια τεράστια γεωγραφική, γεωπολιτική και ιστορική βαρύτητα στην εθνική μας διαδρομή, η οποία δυστυχώς έχει καταδικαστεί στην τελευταία θέση σε επίπεδο Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και στην προτελευταία στον πίνακα κατάταξης του ΑΕΠ της χώρας.

- Τα υφιστάμενα Τμήματα του ΤΕΙ Σερρών στους τομείς των νέων τεχνολογιών και της πληροφορικής, τα οποία δύνανται να ενισχυθούν και με άλλα ομοειδή Τμήματα,  μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν μέρος της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής για παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης με σημείο αιχμής τα τεχνολογικά επαγγέλματα.

-Πρόκειται για έναν τόπο με σημαντική συσσώρευση υποδομών και τεχνογνωσίας στον τομέα της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών, αλλά και του τουρισμού, που προσφέρουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση στους αποφοίτους των Σχολών ΤΕΙ .

Ειδικότερα,
το ΤΕΙ Σερρών βρίσκεται σήμερα στα πλέον δημοφιλή Τριτοβάθμια Ιδρύματα σε μία έκταση 300 στρεμμάτων περίπου, με άριστες κτηριακές εγκαταστάσεις καθώς και άκρως εκσυγχρονισμένα «ελαφρά» και «βαρέα» εργαστήρια, που εξυπηρετούν τους σπουδαστές του.

Οι αλλαγές και οι τροποποιήσεις, που προτείνει το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» δεν φαίνεται να αφορούν  το ΤΕΙ Σερρών αφού είναι ένα από τα μοναδικά ΤΕΙ της χώρας, που δεν διαθέτει παραρτήματα σε άλλες πόλεις (μαζί με το ΤΕΙ της Αθήνας) και λειτουργεί αυτόνομα και απρόσκοπτα από το 1978 – 1979 ως Κέντρο Ανωτέρας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Επομένως θα πρέπει να παραμείνουν στο ΤΕΙ Σερρών:

1. Η αρχική πρόβλεψη του Σχεδίου για απορρόφηση του Τμήματος Γεωπληροφορικής & Τοπογραφίας Σερρών από το Τμήμα Πολιτικών Δομικών Έργων Σερρών και η μεταφορά της έδρας των δύο συγχωνευόμενων Τμημάτων στη Θεσσαλονίκη έρχεται καταφανώς σε αντίθεση με τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού επιπέδου των παρεχομένων σπουδών και την εκπαιδευτική αποκέντρωση, στερώντας από το ΤΕΙ Σερρών αξιόμαχα Τμήματα με δυναμική και υποδομές έτοιμες και επαρκείς να υποδεχθούν και να απορροφήσουν το Πολιτικών Έργων Υποδομής της Θεσσαλονίκης. Η συμπρωτεύουσα έχει, άλλωστε, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας καθώς και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, το Τμήμα Γεωπληροφορικής & Τοπογραφίας του ΤΕΙ Σερρών, ιδρύθηκε το 1999 και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2000-2001, αριθμώντας 1300 φοιτητές (160εισακτέοι/έτος) και 9 μέλη ΕΠ. Όπως προκύπτει από την Έκθεση ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ αξιολόγησης της ΑΔΙΠ, το εν λόγω Τμήμα υπηρετεί με συνέπεια και αποτελεσματικότητα το γνωστικό αντικείμενο της Τοπογραφίας και το γνωστικό αντικείμενο της Γεωπληροφορικής, το οποίο είναι από τα πλέον σύγχρονα επιστημονικά αντικείμενα με εφαρμογές σε πλήθος επιστημονικών πεδίων. Επίσης είναι οριοθετημένο και αναγνωρισμένο διεθνώς και δεν αποτελεί κάποια εξειδίκευση μεταπτυχιακού ή άλλου επιπέδου, καθώς διδάσκεται σε προπτυχιακό επίπεδο. Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις υψηλού επιπέδου και εργαστηριακή υποδομή (8 εργαστήρια) με επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία αποκτήθηκε πρόσφατα. Επιπρόσθετα, κάθε χρόνο στο Τμήμα εισάγονται 160 φοιτητές οι οποίοι το επέλεξαν λόγω του αντικειμένου του, καθώς υπάρχουν μόνο τέσσερα σχετικά τμήματα στη χώρα, που υπηρετούν το αντικείμενο Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας, δύο στα Πολυτεχνεία (Μετσόβιο και ΑΠΘ) και δύο στα ΤΕΙ (Αθήνας και Σερρών).

Συγχωνεύοντας, τον επιστημονικό χώρο της Τοπογραφίας με αυτό του Πολιτικού Μηχανικού, εκτός του ότι περιορίζεται η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της Τοπογραφίας και η εξαφάνιση του αντικειμένου της Γεωπληροφορικής, δημιουργείται ένα μόρφωμα, το οποίο δεν υφίσταται σε κανένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελλάδας, καθώς τα αντικείμενα του Τοπογράφου και του Πολιτικού Μηχανικού έχουν διαχωριστεί απολύτως στη χώρα μας ήδη από τη δεκαετία του 1930 με την ίδρυση ξεχωριστών τμημάτων στο ΕΜΠ και στη συνέχεια στο Πολυτεχνείο του ΑΠΘ. Ελλοχεύει επομένως ο κίνδυνος ενός αμφίβολου προγράμματος σπουδών με απολύτως ασαφή επαγγελματικά δικαιώματα, τα οποία πρέπει να καθοριστούν εκ του μηδενός.

Ειδικά σε ό,τι αφορά στο Τμήμα Πολιτικών Δομικών Έργων του ΤΕΙ Σερρών είναι ένα αυτόνομο, ιδιαίτερα δυναμικό, άρτια στελεχωμένο με προσωπικό και χώρους εργαστηρίων Τμήμα. Συγκεκριμένα, αριθμεί περίπου 1600-1700 ενεργούς φοιτητές ενώ κάθε χρόνο υποδέχεται  210 νέους, από τους οποίους αποφοιτά κάθε χρόνο περίπου το 75% των εισακτέων. Στο Τμήμα υπηρετούν 15 μέλη ΕΠ διαφόρων ειδικοτήτων (2 καθηγητές, 3 Αναπληρωτές Καθηγητές, 6 Επίκουροι Καθηγητές και 5 Καθηγητές Εφαρμογών, οι 11 κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος). Διαθέτει μια εντυπωσιακή εργαστηριακή υποδομή με 14 εργαστηριακούς χώρους εμβαδού άνω των 3000m² σε 3 κτήρια (Κτήριο Βαρέων Εργαστηρίων Δομικών, Κτήριο Εργαστηρίων ΣΤΕΦ και Κτήριο Μαθημάτων ΣΤΕΦ), όπως και πρόσθετους εργαστηριακούς χώρους (που προς το παρόν δεν χρησιμοποιούνται). Αυτοί οι χώροι είναι:
Α) Εργαστήριο Οπλισμένου Σκυροδέματος
Β) Εργαστήριο Αντοχής Υλικών και Μεταλλικών Κατασκευών
Γ) Εργαστήριο Κατασκευών Κτιρίων
Δ) Εργαστήριο Εδαφομηχανικής
Ε) Εργαστήριο Υδραυλικής
ΣΤ) Εργαστήριο Ποιοτικού Ελέγχου Δομικών Υλικών
Ζ) Εργαστήριο Τοπογραφίας
Η) Δυο (2) Εργαστήρια Τεχνικού Σχεδίου
Θ) Πέντε (5) Εργαστήρια Η/Υ

Όπως αποδεικνύεται, το ΤΕΙ Σερρών διαθέτει τις υποδομές και τα κριτήρια τόσο για να διατηρήσει τα προαναφερθέντα Τμήματα αλλά και για να υποδεχθεί και να υποστηρίξει το Πολιτικών Έργων Υποδομής της Θεσσαλονίκης. Άλλωστε, η επιλογή της έδρας των Σερρών εξυπηρετεί όχι μόνο τη στρατηγική της αποκέντρωσης, αλλά και συντελεί σε σημαντικές οικονομίες κλίμακος εξοικονομώντας και λειτουργικά κόστη, αφού αποτρέπει τη μετακίνηση 22 ανακαινισμένων εργαστηρίων, 3000 φοιτητών (κατά προσέγγιση) και 24 μέλη ΕΠ. Εάν συνυπολογίσουμε και το Τμήμα του ΤΕΙ Δράμας, το οποίο σύμφωνα με το σχέδιο ¨ΑΘΗΝΑ¨ μεταφέρεται και αυτό στη Θεσσαλονίκη, έχουμε συνολικά τη μετακίνηση 3 Τμημάτων, 22 εργαστηρίων, 3800 φοιτητών και 29 μελών ΕΠ στη Θεσσαλονίκη πάνω στο Νέο Τμήμα «Τεχνολόγων Πολιτικών Μηχανικών και Τοπογράφων». Αντιθέτως, εάν τα δύο μικρότερα Τμήματα απορροφηθούν και μετακομίσουν στις Σέρρες, στο Τμήμα Πολιτικών Δομικών Έργων, μετακινούνται μόνο 2 μικρά Τμήματα (αυτό της Θεσσαλονίκης και της Δράμας), 8 εργαστήρια σε υφιστάμενους χώρους, 1600 φοιτητές και 16 μέλη ΕΠ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ΄ όψιν και το οικονομικό κόστος (μεγαλύτερο κόστος διαβίωσης), που θα προκληθεί στις οικογένειες των φοιτητών οι οποίοι  θα αναγκαστούν να μετακομίσουν στη Θεσσαλονίκη.

2. Σε ό,τι αφορά την αρχική πρόβλεψη απορρόφησης του Τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων του ΤΕΙ Σερρών από το Τμήμα Σχεδιασμού & Παραγωγής Ενδυμάτων ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (Κιλκίς) αλλά και από το Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου ΤΕΙ Λάρισας (Καρδίτσα), θεωρώ ότι έχει διαπιστωθεί πλήρως η αρχική αστοχία καθώς υπάρχει πλήρης αναντιστοιχία του ακαδημαϊκού αντικειμένου που οδηγεί στην απόκτηση διαφορετικού τίτλου σπουδών, μεγάλη απόκλιση της βάσης εισαγωγής των Σερρών από τα Τμήματα Κιλκίς και Καρδίτσας, κανένα κοινό μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών. 

Το Τμήμα Ε.Α.Δ.Σ.Α. είναι, όπως γνωρίζετε, το μοναδικό ανάλογο Τμήμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Βόρειο Ελλάδα, ενώ υπάρχει  ένα αντίστοιχο Τμήμα στο ΤΕΙ Αθήνας.

Εάν στις προθέσεις του Υπουργείου είναι η κατάργηση του συγκεκριμένου Τμήματος από τους Οδηγούς Σπουδών, δεδομένου του ιδιαίτερα ανταγωνιστικού περιβάλλοντος επαγγελματικής αποκατάστασης για τους αποφοίτους του, σε σχέση με αποφοίτους ΑΕΙ, και με δεδομένη την απουσία μελών ΕΠ ζητούμε ή την παραμονή του Τμήματος στις Σέρρες μέχρι να αποφοιτήσουν οι σπουδαστές ή τη μεταφορά του Τμήματος στο αντίστοιχο Τμήμα του ΤΕΙ Αθήνας. Στην τελευταία περίπτωση θα πρέπει  να ληφθεί υπ΄ όψιν ότι πολλοί φοιτητές επέλεξαν την πόλη των Σερρών για να σπουδάσουν στο συγκεκριμένο Τμήμα λόγω του χαμηλού κόστους διαβίωσης, σε αντίθεση με την πρωτεύουσα, όπου το κόστος διαβίωσης είναι σαφώς μεγαλύτερο.

3. Η μεταφορά των Τμημάτων Μηχανολογίας και Οχημάτων του ΤΕΙ Σερρών τα οποία προβλέπεται να συγχωνευθούν στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, στο σχετικό από 1252/06/02/2013 έγγραφό σας, σε αντίθεση με το σχέδιο που έλεγε ότι το Τμήμα Μηχανολογίας των Σερρών απορροφά το Τμήμα Οχημάτων του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης με έδρα τις Σέρρες, συναντά πλήθος αντεπιχειρημάτων δεδομένου ότι το Τμήμα Οχημάτων αποτελεί μία εξειδίκευση στην επιστήμη της Μηχανολογίας, που εδρεύει στις Σέρρες, έχει υποπολλαπλάσια σε αξία Εργαστήρια και λιγότερο ΕΠ, που αριθμεί μόλις 7 μέλη σε αντίθεση με τα 13 μέλη ΕΠ της Μηχανολογίας στις Σέρρες.

Το Τμήμα Μηχανολογίας αποτελεί κομμάτι της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΣΤΕΦ) του ΤΕΙ Σερρών από την ίδρυση του τελευταίου. Κάθε χρόνο εισάγονται στο Τμήμα 150 φοιτητές, οι οποίοι παρουσιάζουν θετική εικόνα ποσοστού απασχολησιμότητας αποφοιτώντας από το Τμήμα, καθώς έχουν βρει ήδη θέση στην αγορά εργασίας, ποσοστό που αγγίζει το 75%. Διαθέτει σύγχρονες κτηριακές υποδομές, ειδικών προδιαγραφών, συνολικού εμβαδού 6200 m2. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο εξοπλισμός του Τμήματος αναβαθμίστηκε εντός του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, απορροφώντας χρηματοδότηση ύψους 2 εκ. € από το ΕΣΠΑ. Η εν δυνάμει μη αξιοποίησή του, λόγω μεταφοράς της έδρας του Τμήματος, αντίκειται στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. (υπόμνημα τμήματος Μηχανολογίας Τ.Ε.Ι. Σερρών)

Επίσης το Τμήμα συμμετέχει σε πολλά εθνικά και Ευρωπαϊκά ερευνητικά και επιχειρησιακά προγράμματα. Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος, το οποίο έχει εγκριθεί για τα επόμενα οκτώ χρόνια και είναι Αγγλόφωνο, αφορά το «Σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη βελτιστοποίηση συστημάτων αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».

Σε ό,τι αφορά τα τμήματα που φέρεται να έρχονται στις Σέρρες:

Καλωσορίζουμε την αρχική πρόβλεψη του Υπουργείου να μεταφέρει όλα τα σχετικά Τμήματα προς το ΤΕΙ Σερρών ενισχύοντας και ενδυναμώνοντας τις Σχολές Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ Σερρών (με την απορρόφηση των Τμημάτων Λογιστικής, Εμπορίας και Διαφήμισης, Τουριστικών Επιχειρήσεων και Αγροτικής Ανάπτυξης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης) και Τεχνολογικών Εφαρμογών (με την απορρόφηση των Τμημάτων Οχημάτων και Πληροφορικής) με νέα Τμήματα που συνάδουν αφενός με το ακαδημαϊκό υπόβαθρο του ΤΕΙ μας αφετέρου με τον αναπτυξιακό και επαγγελματικό προσανατολισμό της περιοχής μας. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι οι προαναφερθείσες Σχολές συνάδουν απόλυτα με την αγορά εργασίας, την επιχειρηματικότητα και την οικονομική γεωγραφία της περιοχής, πραγματώνοντας τη βασική αποστολή των Τεχνολογικών Επαγγελματικών Ιδρυμάτων, για άμεση και ουσιαστική τους διασύνδεση με τον παραγωγικό ιστό, με την αγορά εργασίας. Αυτό μάλιστα μπορεί να επιτευχθεί και στο στάδιο της φοίτησης, με "πρωτόκολλα συνεργασίας" του ΤΕΙ με σχετικές με το αντικείμενο επιχειρήσεις, που θα λειτουργήσουν ως οιονεί ακαδημαϊκά εργαστήρια, ως φυτώρια πρακτικής εξάσκησης των σημερινών φοιτητών και υποδοχείς εργασίας των αυριανών αποφοίτων. Και είναι βέβαιο ότι αυτή η αμφίδρομη σχέση έχει πολλά να προσφέρει και στην ενίσχυση του ακαδημαϊκού υπόβαθρου των φοιτητών με πολύτιμη εμπειρία αλλά και στην ανατροφοδότηση, την αναβάθμιση και τη βελτιστοποίηση της επιχειρηματικότητας της περιοχής.
 
Ευελπιστώ λοιπόν ότι σε σχέση με τις μεταφερόμενες Σχολές θα ισχύσει ο αρχικός σχεδιασμός του Υπουργείου, που βασίστηκε σε μεθοδική και διεκδικητική επιχειρηματολογία, σε κριτήρια και προϋποθέσεις, μακριά από κάθε είδους, ατυχώς αποδοσμένες, χαριστικές προσεγγίσεις, που μόνο σύγχυση ως προς την ουσία και τη βάση των επιχειρημάτων του ΤΕΙ Σερρών μπορούν να προκαλέσουν!  

Κύριε Υπουργέ,

Τα σοβαρά δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας δεν μπορούν και δεν πρέπει να οδηγήσουν σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα περιφερειακά ιδρύματα της χώρας, όπως του ΤΕΙ Σερρών, το οποίο λειτουργεί αυτόνομα, με υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις και οργανωτική συγκρότηση αλλά και με βαθιές ρίζες στο οικονομικό και παραγωγικό γίγνεσθαι της περιοχής. Τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της περιφέρειας, ειδικά σε αυτήν την πρωτόφαντη υφεσιακή καμπή της χώρας, πρέπει να αποτελέσουν πνεύμονες ζωής, δημιουργίας και καινοτομίας για τις τοπικές κοινωνίες και όχι μόνο δεν πρέπει να αποδυναμώνονται και να συρρικνώνονται, αλλά αντιθέτως, όπως συμβαίνει και σε όλα  ανεξαιρέτως τα ευνομούμενα κράτη, πρέπει να ενισχύονται και να ενθαρρύνεται το «άνοιγμά» τους περαιτέρω προς την κοινωνία, την τοπική επιχειρηματικότητα και φυσικά την Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα, στη φιλοσοφία του Σχεδίου "ΑΘΗΝΑ" για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πιστεύουμε ότι στη δίνη μιας κρίσης, που απειλεί τον κοινωνικό μας ιστό, η βάση μιας εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής για παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης, πρέπει να έχει σημείο αιχμής τα επαγγέλματα εντάσεως γνώσης, δεξιοτήτων και τεχνολογίας, τα οποία δύνανται να δώσουν επαγγελματική διέξοδο στους νέους μας και να τους κρατήσουν στη χώρα και στην περιφέρεια.

Ο Νομός Σερρών είναι από τους πιο φτωχούς της χώρας. Η αντιμετώπιση της ανεργίας με τη σύνδεση μάθησης και εργασίας αποτελεί ένα αίτημα που οφείλουμε να εξετάσουμε με την απαραίτητη πολιτική και κοινωνική ευαισθησία.

Παράλληλα η απρόσκοπτη λειτουργία του περιφερειακού ακαδημαϊκού μας Ιδρύματος σε μια περιοχή η οποία δοκιμάζεται σκληρά από την κρίση, θα επιβεβαιώσει τη σημασία, που δίνει το Υπουργείο στις σύγχρονες, απαιτητικές ανάγκες για παροχή συστηματικής, υπεύθυνης και ανταγωνιστικής παιδείας στους πολίτες της χώρας μας.            

                  

Με εκτίμηση,
                                   






Φωτεινή Αραμπατζή

Βουλευτής Σερρών